About Me

My photo
Batu Pahat, Johor, Malaysia
Peminat pasukan Liverpool Football Club

Thursday 30 December 2010

MALAYSIA JUARA AFF SUZUKI CUP

Sekalung tahniah buat skuad kebangsaan yang berjaya mengharumkan nama negara apabila menjuarai kejohanan Piala Suzuki yang keempat. Meskipun tewas 2-1 di gelanggang Indonesia, namun berbekalkan 3 gol di gelanggang sendiri,kita berjaya menang dengan agregate 4-2. Memang tabik spring la kat skuad kebangsaan. Performance memang terbaek. Semoga skuad kebangsaan dapat mengekalkan prestasi sebegini. 

Seperti yang dijangkakan separuh masa pertama akan berahkir tanpa jaringan. Hanya sepakan penalti yang dibazirkan oleh skuad Indonesia. *ingat keeper Malaysia cap ayam ke???  Separuh masa kedua, sekali lagi Safee Salie membuat peminat Indonesia tergamam dengan rembatan kencangnya. Namun pasukan Indonesia berjaya menyamakan kedudukan dan seterusnya leading dengan dua jaringan. Kekentalan pertahanan negara dan penjaga gawang berjaya menahan skuad Indonesia daripada terus mengganas dan keputusan kekal 1-2 sehingga tamat permainan. Tahniah kepada skuad kebangsaan dan teruskan prestasi sebegini. Kembalikan zaman kegemilangan Almarhum Mokhtar Dahari.

Dan akhir sekali...ESOK CUTIIIIII.................!!!!!!!!!!!!!!!

p/s: ape lg yang nak diperkatakan wahai peminat Indonesia???Bomoh kamu xkuat???laser kamu abes bateri???terimalah kenyataan..menang kalah adalah adat permainan.

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

No comments: